Ett magiskt Finland

Idag firar vi 99 år av självständighet i Finland. Tänker på de som för snart 100 år sen gav oss nåt att fira. De som tog tillbaka nåt som redan var deras för att få ge sig självs och alla oss andra en bättre framtid. Det är en bra dag att vara finländare. Tack. Kiitos.

Igår fick jag hem två julböcker som jag beställt och även om jag bara hade tänkt kika lite på Jakten på julen så satt jag där 100 sidor senare och bara slängde fram sidorna. Vilken fin bok. Idag fortsätter jag läsa i den och helt av en slump handlar den ju faktiskt om Finland. Visserligen ett fiktivt Finland men ändå. En pojke (Nikolas, undrar vad han kommer bli när han blir stor. Och tjock och skäggig..) vandrar till lappland för att söka sin pappa. Pappan har själv rest till Lappland för att bevisa att alverna finns på riktigt. Boken har renar, norrsken och tonvis med snö. Läs den !


Kommentarer

  1. Jag har i och för sig jobbat idag, men resten av ön har firat självständighetsdagen, så hurra för oss. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa trevlig självständighetskväll! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen