Bokbloggsjerka - bokliga födelsedagar

Jag är väldigt svag för födelsedagar så det har varit roligt att klura på veckans jerka. Och att läsa era svar såklart. Klicka på bilden nedan för att komma till Annikas blogg.


Har du några ”bokliga” minnen av en födelsedag som ligger dig extra varmt om hjärtat? Hur skulle en perfekt födelsedag kunna se ut om du fick bestämma? Eller har du något annat att berätta som är kopplat till en födelsedag (antingen riktig eller fiktiv)?

Jag vill börja med mina riktiga minnen och sen gå vidare till min ideala bokliga födelsedag. Sen avslutar jag med ett par fiktiva födelsedagar.



För två år sen när jag fyllde 23 fick jag min älskade Kindle av mamma. Den har blivit använd mycket mer än jag trodde. Jag älskar att läsa på den. Dock läser jag endast såna böcker på läsplattan som jag inte känner behov av att äga. Så Kindlen är absolut min favoritpresent i bokväg.

Ifjol råkade det sig också dimpa ner ett väldigt efterlängtat rec.ex. just på min födelsedag så den får också komma med här. Boken i fråga var alltså Aldrig ensamma av Anna Jakobsson Lund.

Den perfekta födelsedagen för mig skulle börja med en fin frukost. Croissanter och oreokex. Kanske skulle jag och pojkvännen ta en lång promenad. Senare under dagen skulle jag få världens överraskning; den perfekta drömbokhyllan! Så resten av dagen skulle jag få flytta mina böcker till den nya hyllan, minnas alla historier jag fått läsa och beundra allt jag ännu har framför mig. Kvällen skulle spenderas framför brasan (jag fyller i mitten av november så braskvällar är perfekt) och bara umgås med pojkvän, familj, vänner och husdjur. Fin musik i bakgrunden och en kall päroncider i handen. Ah den lyckan.



En fiktiv födelsedag som jag vill uppmärksamma är Lous födelsedag i Livet efter dig. Älskar presenten hon får av Will! Scenen i filmen blev också väldigt bra. Annars tänker jag självklart också på Nathans 17nde födelsedag i Half Bad. Jag vore inte mig själv om jag inte nämnde den när det kommer till minnesvärda födelsedagar.


Kommentarer

  1. Du målar verkligen upp en fin födelsedag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, ska försöka att inte ha allt för höga förväntningar nästa födelsedag :')

      Radera
  2. Ja, drömbokhyllan och pyssla med böckerna hela dagen :) Fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Låter som en alldeles ljuvlig födelsedagskväll det där! :)

    SvaraRadera
  4. Det är ju så roligt att få en alldeles tom bokhylla att få fylla med böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det är så roligt att planera och flytta och sen flytta om igen :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek