Vad heter boken?

Minns inte hur jag kom in på den här sidan men plötsligt var jag där och oj så spännande min eftermiddag blev. När man har läst en hel del böcker är det inte konstigt att man glömmer bort namnet på en eller två som man läst för x antal år sen. Vad heter boken? är en sida där man kan efterlysa den där boken man har funderat över i flera år och andra läsare får kommentera med förslag på vilken bok det kan tänkas vara.



Jag har en bok som jag läste när jag var yngre som jag bara minns små delar av men jag minns den också som min absoluta favoritbok från barndomen. Namnet är borta, författaren är borta, de allra viktigaste delarna i handlingen är borta och det jag minns är möjligtvis väldigt långt ifrån sanningen.

Men nu har jag skrivit allt jag minns på Vad heter boken? och hoppas på att det någon gång i framtiden dyker upp någon läsare som känner igen boken jag söker.

Har ni använt er av sidan någon gång ? Har ni fått svar ? 



Kommentarer

  1. Alltså Gud, läste några efterlysningar och vissa låter ju helt sjuka? Tjuven som trillade ner i källaren och tantensom höll honom som fånge där tex...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det fanns en del i den stilen. Jag kände ett par gånger att "what the heck did i just read"..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek