En boktagg om gymnastik, fäktning och konstsim



Blev glad i hela latkroppen tidigare i veckan när jag tänkte ''varför har ingen gjort en book tag kopplat till OS ? jag ska göra en direkt!'' 12 sekunder senare ger jag upp och googlar IFALL det skulle finnas en färdig som någon kreativ person har gjort. Och JA ! *infoga partyhattar här* Här kommer mina svar på Olympic Book Tag, gjord av It Starts At Midnight


En bok som kunde ha blivit så bra men som blev ett bottennapp. När det äntligen hända nåt var det två sidor kvar. 



Världens största klyscha räcker upp en hand *räcker upp två*. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte grät till den här. Men jag skrattade också. Den är fin. 


Älskar kompisgänget i The Maze Runner serien. Vänskapen är vad jag minns bäst från serien, men också när jag läser på recensionerna så ser jag att jag gillade pojkgänget redan då.



Du, Bara var jag tvungen att ha med på nåt hörn. Den skulle ha passat in på den tidigare kategorin också. Men för mig kommer den vara höjdpunkten i årets sommarläsning. Därför fick den komma upp i det här skedet. 

Många sjuka plot twists. Måste läsa om den snart. Mind blown.


Det jag inte fattade med den här boken var hypen. Om jag fick en euro varje gång jag läst att en skådespelare/musiker/författare svarar The Alchemist på frågan vilken som är deras favoritbok.. Så när jag läste den blev jag förvånad. Och nu ett par år senare minns jag faktiskt inte mycket av den. Nej usch så tråkig. Även om jag förstår att den inte är menad att vara spännande eller rolig. 

Hela Half Bad serien är fylld med mindre slagsmål och större krig men här väljer jag att nämna sista boken, Half Lost, p.g.a den avslutande stridsscenen som håller på i tiotals sidor. En droppe blod eller två får vi nog läsa om. 


Så mycket att välja mellan ! Men en fin Sven Nordqvist fick det bli. 


The Wonderful Wizard of OZ kämpade jag med så mycket att jag faktiskt inte läste ut den. Även om den är hur kort som helst men nej, den var inte alls i min smak. 


Usch kärlekstrianglar är det nåt av det värsta jag vet i både böcker och filmer så här fick jag nog fundera länge. Lotten föll på Hunger Games bara och endast för att det slutade precis som jag ville för en gångs skull. 



"Denna bok gjorde mig glad i själen rekordsnabbt, nämligen redan i dedikeringen." Skrev jag på instagram när jag öppnade boken och Foer hade dedikerat boken till Nicole, my idea of beautiful.



Tredje principen är kanske inte i första hand en Road Trip bok men jag gillade verkligen deras resor och allt spännande som hände i tågen, stugorna och skogarna. 



The One and Only Ivan absolut älskade jag. Handlar om en gorilla, en hund och elefanter. Så himla fin bok. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek