Bland belgiska bokprylar

Efter en underbar långhelg i Belgien är jag nu hemma i lilla Jakobstad igen. Vi har gått runt på Bryssels vackra gator, ätit god belgisk choklad och spenderat många spännande timmar i Spa, Franchorchamps. Jag är så många upplevelser rikare och är så glad att min pojkvän och F1 tog mig till Belgien.


Det om det. Ett par bokliga souvenirer fick jag med mig hem och dem ska jag visa nu.


Vid flygfältet hittade jag det här magnetbokmärket med René Magrittes konstverk Man in a Bowler Hat. Väldigt underligt och speciellt så det fick representera Belgien i bokmärkssamlingen.





Jag visste redan innan resan att jag ville köpa Tintinprylar och efter att ha funderat ett bra tag föll valet på bokkassen och Miloufiguren.



Och det bästa. Vid flygfältet hittade jag också Jonathan Safran Foers nya bok Here I Am. Jag trodde inte den skulle komma ut förrän i början av september så visst slängde jag fram pengarna snabbt när jag såg den. Men shit så stor den är! Större än precis varenda inbunden bok jag har i hyllan.

Imorgon börjar jag jobba igen så idag ska jag njuta av sista lediga dagen och vad är väl bättre då än att se några avsnitt av Gilmore Girls, läsa Aldrig ensamma och äta den där sista biten belgisk choklad.

Kommentarer

  1. Vad söt Milou-figuren är! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den ! Måste söka upp historien bakom den då jag inte minns att jag läst om nåt liknande tidigare :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek