Sommarläsningstaggen 2016

Blev taggad av tjejerna på Booktwin  och på så vis också påmind om att jag borde göra den här ! Tror att jag faktiskt gjorde den förra sommaren också. Stort tack för taggen, såna här är alltid så roliga.



1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
The Perks of Being a Wallflower (som jag håller på med just nu), Room av Emma Donoghue, The Rest Of Us Just Live Here av Patrick Ness, Pax: Mylingen av Korsell och Larsson och Trollkarlen från Övärlden av Ursula K. Le Guin.

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
The Land of Stories: The Enchantress Returns vill ja ju läsa men nej den passar inte just nu. Måste läsa den snart då det är ca 1 år sen jag läste första delen nu..

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
När det är soligt väder: ute på verandan eller i hängmattan
Under regniga dagar: i sängen såklart.

4. Handen på hjärtat, Var tror du faktiskt att du kommer att läsa någonstans?
Det blir nog verandan eller sängen. Hängmattan är inte uppe än.

5. Vilken bok tror du kommer att blir sommarens bästa?
The Perks(...) håller på att bli riktigt bra men så tror jag också på The Rest Of Us Just Live Here.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Du, Bara utan tvekan !

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta

8. Deckare eller roman?
Självklart romaner för mig.

9. Favoritgenre?
Mina älskade problemböcker. Det finns ingen bra benämning på dem.

10. Vad har du för planer i sommar?
En av mina två bästa vänner ska gifta sig och så ska jag åka till Belgien med min pojkvän.

11. Vad är bästa att äta på sommaren?
Halloumi ! Och chilimayo <3 och Oreoglass.
Fast iofs äter jag gärna det här på vintern också. Och på våren och hösten.

12. Är du badkruka eller hoppar du i direkt?
Nu använder vi finlandssvenskar tydligen ordet badkruka helt tvärtom mot hur svenskar använder det. För hos mig beskriver badkruka en person som gärna kan simma flera timmar i streck och är den som hoppar i först och lämnar vattnet sist. Så jag måste svara såhär: Det tar en mindre evighet innan jag doppar mig i vattnet men när jag väl är där kan jag vara länge. Tills fingrarna blir allt skruttiga, usch då går jag upp.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen