Tankeregn - Half Wild



Allt du behöver veta 

Nathan upplever oro, glädje, kärleksproblem, död, vänskap och hunger i denna andra del av Half Bad serien. Han är djur, han är människa. Han är halvvild. 

Flum 

Half Bad serien har allt jag vill ha av en fantasyserie ! Den är väldigt spännande och snabb, den har intressanta konversationer och rätt dos kärlek mellan karaktärerna. Absolut älskar karaktärerna. Eller okej, jag älskar Gabriel. Han säger alltid rätt saker och är bara allmänt underbar. Gillar också Van, Nesbitt och Celia. Och Marcus, men på nåt sätt gillar jag honom mer när han inte är närvarande. Jag gillar liksom the idea of him. Nathan växer hos mig, men han är en typisk huvudperson. Sån som (enligt mig) gör dumma och drastiska val och som ofta behöver en spark i baken av någon sidokaraktär. Men som sagt så gillar jag honom mera nu och hoppas han gör de valen jag vill att han ska göra i sista delen sen !  

Ord att minnas 

A fine, misty rain begins to fall. It's sharply cold on my cheeks as I run. It's beautiful. 

 *    *    *

The point of being good is doing it when it's tough, not when it's easy. 

 *    *    *

I'll stay with you always; go where you go always. I don't want to be anywhere else. I couldn't stand to be anywhere else. 

Tankar boken väckte hos mig 

Älskar att en fantasyhistoria får mig att tänka lite extra, känna lite mera. Det händer inte ofta, om alls någonsin tidigare. I Half Wild njuter jag av kärleken mellan karaktärerna mer än något annat i boken. Faktumet att här är kärlek.. ja, kärlek. Det görs inte större skillnad mellan kvinnor och män utan de är alla sina egna personer. Nathan tänker inte ''åh, är jag gay, straight, bi, gillar jag pojkar eller flickor'' utan mera på personerna i fråga. Kärlek som kärlek, människa som människa. Vill absolut se mera sånt i böcker överlag ! 

En stor, stark 4/5 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen