Min favoritpojkvän

Än en gång har jag hittat inläggsidéer hos Sagan om Sagorna. Också Nelly på Nellons bokblogg har gjort följande enkät som handlar om historien hur två personer träffades, i detta fall jag och min pojkvän. Eftersom jag gillar att läsa andras personliga inlägg, och av vad jag sett gör ni det också, så tänkte jag att jag också vill göra den !

(jag är så himla nerkärad i Gabriel från Half Bad-serien nu och Minho har förevigt en del av mitt hjärta men Benny är nog fortfarande min favoritpojkvän.)



Hur länge har ni varit ihop? 
27.2 hade vi 5 års dag

Hur träffades ni?
Genom gemensamma vänner. Jag och min bästa vän hade börjat umgås med ett gäng pojkar som också var Bennys bästa vänner så efter någon månad träffades vi hos en av killarnas och då var Benny också där. Minnesvärd kväll absolut, men ingen kärlek på första ögonkastet här inte, varken för mig eller honom.

Vem var mest på? 
Jag hade länge en crush på honom men absolut var det han som tog första steget. Och när han tog det steget tog det väl 2 dagar så var vi ihop.

Skedde några komplikationer? 
Inte då nej, även om jag ett tag var rädd att jag skulle fega ur.

Hur blev ni ihop?
På fredag såg vi Braveheart, höll händer och hade några moments men med oss var också alla våra vänner så inget mer hände. 2 dagar senare, på söndag, var vi hos mig och pratade. Det var 27.3.2011 <3

Hur skedde dejtandet?
Kan inte påstå att vi dejtade alls.

Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?
Jag trodde absolut att jag alltid skulle minnas när jag för första gången fick höra orden men jag kommer inte alls ihåg faktiskt. Minns istället senare gånger. Men kan nog lova att Benny sa det först.

Kan man få se något tidigt sms eller så?

Här hade vi varit tillsammans ett halvår ungefär och vi planerar Bennys födelsedag. Det behövs inte mycket för att jag ska bli kär all over again. 



Det här är inget tidigt meddelande utan det är skrivet i januari 2015, precis efter att jag varit sjuk, legat på sjukhus och vi alla var rätt så oroliga. 




Bor ni ihop?
Nej det gör vi inte. Benny har för lite över ett halvår sen byggt en parhuslägenhet där han nu bor, och jag bor hemma hos mina föräldrar.

Vad är hens bästa sidor?
Benny är ärlig, kärleksfull, snäll och snygg såklart. Men hans humor är nog det jag älskar mest. Att han alltid får mig att skratta, även när jag bestämt mig att inte skratta.

Och sämsta?
Vi har väldigt olika syn på tid. Jag gillar inte att stressa och han är ofta iväg i sista sekunden. Eller senare. Och så har han väl inte så värst bra minne alltid.

Vad bråkar ni om?
Bråkar nog väldigt, väldigt sällan. Han påpekar att jag smäller för hårt i bildörren, jag klagar på att det tar sån himla tid för honom att ställa sig i ordning. Han vill vara social och umgås med våra vänner medan jag vill ligga i soffan och läsa eller se på film/serier. Ni vet, såna viktiga saker.

Vad gör ni när ingen annan ser?
Busar, myser och jaa.. vad gör man när ingen annan ser..

Vad ger ni för komplimanger? 
Allt möjligt. Att vi är stolta över varandra, att den andra är ser bra ut. När den andra är bra på något, duktig i jobbet eller lagar god mat.

Vilken är din favoritbild på honom?

En av favoriterna. Den här bilden är tagen sommaren 2010 och det här var nog kvällen då jag märkte att jag var kär.




Och på er båda?

Den här bilden är också tagen 2010, mer än ett halvår före vi blev ihop. Vi var väldigt nära vänner den här sommaren och många visste nog före oss att det skulle leda till något mer. Två oskyldiga tonåringar ser ni här.




Något du vill avsluta med?

Vill bara säga, Benny jag älskar dig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek