Veckans bokbloggsfråga - Vändagen


Snart är det alla hjärtans dag. Kommer du att uppmärksamma denna dag på något sätt relaterat till böcker?

Förra alla hjärtans dag skrev jag om den ultimata kärlekshistorien. På söndag kommer det nog komma upp ett inlägg som uppmärksammar denna dag men med fokus på det finska namnet, Ystävänpäivä. Alltså Vändagen. Här i Finland handlar 14.2 på många ställen allra mest om vänskap och det kommer jag blogga om i år. Vänskap i böcker.

Eftersom jag är mitt i Kampen om Järntronen kommer jag inte läsa nåt som speciellt hör till temat kärlek och vänskap. Om jag nu inte känner för att läsa Lumberjanes som handlar om ett gäng tjejkompisar. We'll see.


Kommentarer

  1. Funderade ett litet tag på om det kanske finns någon vänskap i Game of thrones, men är inte riktigt säker på att det finns. Nu ser jag bara TV-serien, men ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samwell och Jon skulle vara ett kompispar iallafall :) annars är det nog mer familjerelationer och fiender som syns i den serien faktiskt :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen