Good friends and good books


Glad vändag allihopa !


I Finland firar vi idag ystävänpäivä, på svenska alltså vändagen och därför ska jag lista mina favorit kompispar/kompisgäng som jag hittat i några favoritböcker.


Jon och Sam från Game of Thrones/A Song of Ice and Fire. I boken har de just träffats där jag är nu men i serien har de ju kommit mycket längre än så och jag älskar dem ! Deras vänskap är en sån fin och viktig kontrast till allt hat som annars fyller den fantastiska serien. 


The Gladers i The Maze Runner serien. Alltså de här pojkarna ! Thomas, Chuck, Newt och min käre Minho. Deras vänskap gör 90% av serien för mig och jag saknar dem så nu när jag läst klart sista delen.


Harry, Ron och Hermione från Harry Potter serien. Det går ju knte att inte nämna den här underbara trion i en sånhär lista ! De är det ultimata kompisgänget och visst var (är) vi alla väldigt avundjuka på den vänskap de delar.



Wonder. Här vill jag mest bara nämna boken och historien i sin helhet. Den står för vänskap och är den viktigaate boken jag läste 2015. Absolut älskade den och all den vackra vänskapen barnen emellan. Always be kinder than needed !


Augustus och Iisac i The Fault in our Stars. Iisac var min favoritkarktär i boken faktiskt och hade gärna sett att han hade haft en större roll. De går igenom så mycket tillsammans som många lyckligtvis inte behöver vara med om.


Katie och Jo i Safe Haven. Min favorit av Sparks böcker och den här vänskapen är så annorlunda och mysig och kärleksfull så den lämnar ett stort spår i hjärtat efter sista sidan!


Ava, Levi och Leymah i Tredje Principen. Första delen av trilogin innehöll massvis med fina scener vänner emellan och denna spännande roadtrip får en speciell plats i mitt bokhjärta tack vare vänskapen som utvecklas genom historien.

Vilka favoritkompisar har du fått umgås med genom böcker ? 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek