Sista minuten julmys

Jag är en av dem som börjar fira jul i mitten av november. Hör på julmusik, ser julfimer och läser julböcker. Och har alla julklappar färdiga innan december börjar. För att för mig är julen slut efter jul annandag. Och jag älskar julen för mycket för att bara fira i 3 dagar.

Iår har jag jobbat mycket hela december och julmyset har lämnat lite åt sidan. Därför ska jag idag ha en heldag med julmys för att hitta den ultimata julstämningen ! Här är vad jag gör för att nå detta.

För det första, när man efter flera veckor inte haft någon snö och vaknar upp dagen före julafton till detta kan man inget annat än bli lite lycklig.


Också på spotify snöar det. Love it ! Lyssnar på massvis med julmusik för att få julstämning. 


Följande filmer tänker jag se under dagen: 





Kommer också julhandla med familjen, klä julgranen (som kommer in veckor senare än vanligt) och göra julgodis + annat gott. 

Bild från förra julen. En hade iallafall julfrid den julen då vi andra gjorde oss redo för ännu en morgon på sjukhuset med blodprov och ovisshet. Är så förbaskat tacksam att jag, och hela familjen, får vara friska i jul. 



Det var jag det, vad gör du för att 

komma i sista-minuten-julstämning ? 

Kommentarer

  1. Jag skulle precis göra ett inlägg om hur jag fixar julfeelis ;) Alltså jag älskar Jultomten och trolltrumman, hade den på VHS på finlandssvenska, nu hittar jag inte den versionen någonstans :,(

    SvaraRadera
    Svar
    1. På finlandssvenska ! Åh va roligt det skulle vara att se ! Jag har alltid sett den på finska så det har blivit en tradition nu :)

      Radera
  2. Vilken härlig stil på katten :) God jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, han är en livsnjutare :) Tack, och god jul på dig också !

      Radera
    2. Eller hur, han är en livsnjutare :) Tack, och god jul på dig också !

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek