Ett litterärt julbord

Kajsa på Kajsas bokblogg har fixat ihop den här listan som kopplar ihop julmaten med böcker. Två saker jag älskar ! 

Julskinkan är ett måste på julbordet. Vilken bok skulle du inte kunna tänka dig att leva utan?


Nu när jag läst Extremely Loud and Incredibly Close kan jag inte se mig själv som boknörd utan den. Den är absolut den finaste och viktigaste läsupplevelsen jag haft nånsin.

Sill, det är nog det på julbordet som delar gästerna i två grupper. Antingen äter man det eller inte. Men man måste ju alltid smaka innan man tycker till, eller hur! Finns det någon bok som du börjat läsa och gillat/ogillat men som efter ett tag helt fått dig att byta åsikt?


En bok som jag har väldigt blandade känslor för är Livet efter dig av JoJo Moyes. Boken var SÅ bra men SÅ tung. Språket var lätt, roligt men varje gång jag tog upp boken hade jag en sån stor klump i magen. Älskade den men mådde också väldigt dåligt när jag läste den.


Köttbullar är den sak på julbordet som är absolut svårast att få till rätt. Det finns ju lika många köttbullerecept som det finns köttbulletillagare. Så finns det någon bok som du skulle vilja ändra lite i så den passar dig lite bättre?


The Bunker Diary som jag gärna nämner så ofta jag kan skulle jag nog ha kunnat göra ett par ändringar i. Men den är ju så minnesvärd just för att den är som den är. Men visst skulle jag vilja den skulle ha lite annat också. Läs den, var arg, ta en månad eller två och kom sen och prata med mig.


Kål kommer i många olika former. Nere i Skåne är det hela tre sorter som serveras: rödkål, grönkål och den mumsiga brunkålen. Vad föredrar du: röda, gröna eller bruna omslag?


Röda absolut ! Blå lockar mig oftast mest men oj så många favoriter jag har med röda omslag.


Sist men inte minst kommer ris a´la maltan. Den där rätten som man inte riktigt orkar äta för man är så mätt. Finns det någon bok som du egentligen skulle vilja läsa men inte riktigt orkar ta tag i just nu?


Jag vill verkligen läsa färdigt sista Maze Runner boken som jag är halvvägs i. Men usch så långsam den är jämfört med de tidigare i serien.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen