Allt jag hellre skulle göra

Denna vecka jobbar jag 7 skiften på 6 dagar, är förkyld och väldigt trött. Det finns så mycket jag hellre skulle göra såhär i väntan på julen.



1. Läsa - läser min julkalender Joulutarina varje dag innan jobbet men skulle verkligen älska att få ha mer än en timme lästid per dag.

2. Blogga - har så många inlägg jag vill skriva ! Två taggar, en tredelad book haul och inläggsserien där jag har tänkt presentera olika genrer i min bokhylla som t.ex. seriealbum, non-fiction eller fyll-i-böcker.

3. Sova - visst, jag sover minst 9 timmar per natt även om jag har såhär mycket jobb (jag jobbar alltså kvällskiften)  men nu när jag är förkyld känner jag att jag verkligen skulle behöva några timmar sömn extra för att orka genom kvällarna på jobbet.

4. Se serier - vill fortsätta se Gilmore Girls ! Och supernatural. Och Chicago Fire och Chicago PD.

5. Julmys hemma - att få komma hem en sån tid på dygnet då familjen ännu är vaken och orkar sitta uppe och höra på julmusik, dricka te och prata böcker. Det är en lyx jag inte har just nu.

6. Ha vintersemester - en av orsakerna till att jag jobbar så mycket nu är att jag kommer ha långledigt efter jul. 2 hela veckor ! Fy 17 vad skönt det kommer vara! Komsikomsi 23 december.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek