33 böcker du måste läsa baserat på dina favoritfilmer


Hittade den här riktigt intressanta artikeln för någon vecka sen och ville dela med mig. Ett lite annorlunda sätt att tipsa om böcker på. Här är några exempel på böcker du måste läsa baserat på om du älskat en film eller inte. Men såklart, smaken är som baken. På samma gång kan du kanske också få filmtips baserat på om du gillat böckerna. 

Älskade du Mean Girls måste du läsa Only Ever Yours



Älskade du Pulp Fiction måste du läsa The Sisters Brothers



Älskade du Seven måste du läsa The Treatment



Älskade du Star Wars måste du läsa Saga 



Älskade du Juno måste du läsa Eleanor & Park



Älskade du Matrix måste du läsa Neuromancer



Älskade du Spirited Away måste du läsa The Graveyard Book



Älskade du Memento måste du läsa The Face of a Stranger



Älskade du Back to the Future måste du läsa When You Reach Me



Älskade du Up måste du läsa Hundraåringen



Kika in här för att läsa hela artikeln och 23 andra filmer och böcker. 

Kommentarer

  1. Gick in och kollade artikeln. Pans Labyrint - Miss Peregrines hem för besynnerliga barn är ju klockren, precis som Star Wars - Saga. Däremot håller jag nog inte med om Up - Hundraåringen... Men klart intressant lista!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att de fått något rätt ! Hundraåringen har jag faktiskt inte läst än så jag kan inte uttala mig :D

      Radera
  2. Så jag borde ge Saga i present åt syster nån gång alltså! Hon älskar Star Wars. Själv borde jag kolla på Seven och läsa When you reach me, The graveyard book och Neuromancer av de du hade med här i inlägget! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Seven tycker absolut är en sån klassiker som man borde se, men den är inte precis någon feel good film :) åh alla de tre böcker nu nämnde borde jag också läsa med tanke på filmerna de kopplas ihop med ! tänk vad roligt om det verkligen var så att man gillade böckerna också :)

      Radera
  3. Kul inlägg! Spirited away älskade jag, och jag köpte faktiskt The graveyard book häromdagen. Känns lovande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillade det ! Åh, du har säkert trevlig läsning framför dig :D

      Radera
  4. Alltså jag hade ju inte sett Matrix filmerna före typ förra månaden... De är så sjuka, så underliga, men så konstigt bra. :D Två av mina favoritfilmer är Sweet Home Alabama och Bridget Jones's Diary :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog jättelänge för mig också att se dem faktiskt ! Sweet home alabama borde jag kanske se, har inte sett den :D

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen