Bokbloggsjerka - Dedikeringar

Det är ett tag sen jag gjort någon jerka men den här veckan känner jag att jag har något att säga.

Frågan Annika ställer denna vecka är:
Brukar du läsa dedikeringarna som brukar finnas i början eller slutet av böckerna? Vilken är i så fall den mest minnesvärda?

Jag läser alltid dedikeringarna. Vare sig de är 3 ord eller 3 sidor. Såklart är favoriterna de korta med fint budskap men också i långa dedikeringar kan jag ofta hitta något fint och tänkbart.

Två som har fastnat i minnet (egentligen de enda som har fastnat i minnet) är dessa två. Den första är ur Nicholas Sparks The Lucky One. Sparks dedikeringar är alltid långa och väldigt lika varandra men den här gillade jag ! Han listar personerna han tackar och tackar dem på olika språk för varje person. Han använder t.ex. Grekiska, Latviska, Hebreiska och Farsi.

Den andra är ut Ellen DeGeneres bok Seriously...I'm Kidding. Hon är enligt mig världens roligaste kvinna och denna dedikering träffar mitt i prick ! I en sån här humoristisk bok förväntar iallafall jag mig alltid något roligt och tar inte en mening seriöst. Därför tycker jag den här är så fin. Hon tackar fina fans utan skojerier även om det blir väldigt roligt ändå.


Kommentarer

  1. Ellen DeGeneres är otroligt rolig och den dedikationen passar henne precis :)

    SvaraRadera
  2. Ellens var verkligen mitt i prick! =)

    SvaraRadera
  3. Du är inte dålig du, som läser dem. Kan vara så att jag som glatt hoppar över missar ett eller annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofta läser jag dem först efter jag avslutat boken, för att jag inte riktigt är redo att släppa boken ännu :))

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek