Fredagens fem frågor om böcker


1. En bok som gör mig ledsen - En pojke som kallades Det
2. Den mest underskattade boken - Angels and Demons av Dan Brown, alla pratar om The DaVinci Code men jag tyckte faktiskt den förstnämnda var bättre ! Visst, inte är den väl den mest underskattade boken i världen, men om siffrorna jag hittade stämmer är det sjukt ! Angels and Demons har sålt 1,5 miljoner exemplar, medans The DaVinci Code har sålt 60 (!!!) miljoner exemplar ! Helt otroligt.
3. Den mest överskattade boken - The Alchemist av Paulo Coelho, visst var den fin och man fick mycket att tänka på men jag blev nog lite besviken endå. SÅ många har den som sin favoritbok och den är ju lite av en klassiker så visst år jag glad att jag läste den men kanske var den lite för hypad för min smak.
4. En bok jag inte trodde jag skulle tycka om men verkligen gillade - Anyody out there av Marian Keyes
5. Favoritklassiker - 1984

Kommentarer

  1. Jag håller med dig om att Änglar och Demoner är bätter än DaVinci koden. Mycket bättre faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va skönt att höra att jag inte är enda som tycker så !

      Radera
  2. Jag är lite sugen på att läsa 1984! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska läsa den om du funderar på det! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek