#23 Bok som jag tvingats läsa i skolan (och blev en favorit)

Har såklart blivit tvingad att läsa massor med böcker under skoltiden men har ärligt talat läst ut endast en! Det är något med att vara tvungen att läsa en speciell bok, jag är liksom inställd på att den kommer vara ointressant. Så därför läser jag oftast bara halva. + att jag läser så långsamt så jag oftast inte hinner läsa längre än så.

MEN en har lämnat i minnet och det är den enda jag läst till slut. George Orwells 1984. Alltså vilket mästerverk ! Den var en av 4,5 böcker vi fick välja mellan att läsa på en modersmålskurs i gymnasiet. Läste alltså boken på svenska. Den är absolut en bok jag skulle kunna läsa igen och igen !


Om jag minns rätt var det den här utgåvan jag läste.

Kommentarer

  1. Min make gillar denna bok skarpt, dags att jag också tar tag i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt, du har verkligen något att se fram emot ! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek